zaterdag 13 augustus 2011

Games

Goedendag,


Dit is de eerste keer dat ik blog and ik wil u iets aanbieden dat u interesseert en entertaint. In deze blog zal ik het dus ook hebben over games. Misschien niet in interesse voor iedereen maar games nemen wel een groot deel van het leven van tieners (net zoals mij) in.

Maar wat spreekt ons aan in games? De kans om bepaalde elementen in ons dagelijkse leven zijn kwijtgeraakt of gewoon niet kunnen doen aan te vullen. Oolog, vechten, racen, jagen, belangrijk zijn, ... alles spreekt ons aan om in te gaan op deze game wereld.

Wat maakt het zo verslavend? Deze vraag is heel makkelijk te beantwoorden: 'de competitiedrang'. De meeste spellen zijn volledig gefocust op winnen. Er zijn 3 soorten:
- Winnen van je vrienden/famillie
- Winnen van de wereld (online spellen)
- Winnen van het spel zelf.

De derde geeft spelers bonussen als ze winnen: level ups, een nieuwe map uitgespeeld, een special extraatje, ....

In online games geeft het je ook altijd een goed gevoel als je uniek bent, daar spelen de makers van een spel hard op in door speciale game kledij/wapens te verkopen voor veel echt geld. Dit brengt ons bij een nieuw onderwerp, hoeveel geld circuleert er in de game wereld?

 Antwoord: 'Heel veel'

Games zijn relatief nog maar even bezig en het is een complete goudmijn, veel gamers betalen graag heel veel geld voor kleine prulletjes etc.

Maar meer daarover in mijn volgende post. Zoals ik in het begin al heb gezegd, dit is de eerste keer dat ik blog. Ik wil dan ook zien wat een impact dit heeft en of iemand mijn blog hopelijk interessant genoeg vind om te lezen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten